İnternet Nedir? Nasıl Gelişmiştir?
İnterneti diğer iletişim araçlarından ayırt eden en önemli özellik, etkileşimi sağlayan yapıdır. Etkileşim, katılımcının iletişim ortamında, iletişimin biçim ve içeriğini değiştirme ve etkilemedeki katılımı olarak tanımlanabilir. İnternet bağlamında etkileşim 3 unsurdan oluşur. Bunlar hız, eylem sayısı ve kapsamdır. Etkileşimde hız, karşılıklı iletişimde bulunan kişilerin tepkilerini birbirlerine gönderme süreleridir. Etkileşim de eylem sayısı ise, iletişim ortamına etkide bulunabilecek değişim miktarını tanımlar. Kapsam ise iletişim sürecinde birbirleriyle ilintili etkinlikleri tanımlamaktadır.
Zaman için bilişim ve internet sektörü çok hızlı biçimde gelişmiş, günlük ve iş yaşamımızdaki kullanım alanları artmıştır. Teknolojik ve sosyal alandaki gelişim ve değişimlerle birlikte kurumlar ve onların çeşitli hedef kitleleri arasındaki ilişkide değişime uğramaktadır. Kurumlar gün geçtikçe büyümekte ve hedef kitleleriyle aralarındaki mesafe artmaktadır.
Sosyal medya uygulamalarında içeriği tamamen bireyler belirler ve bireyler birbirleri ile bu uygulamalar üzerinden sürekli etkileşim halindedir. Üstelik sosyal medya kullanıcılarının demografik yapıları da hızla değişmektedir. Bir zamanlar sadece gençlerin kullandığı platformlar olarak görülen sosyal ağlar hızla yaş ve konumdan bağımsız ağlara dönüşmektedir. İstatistikler göre Facebook ‘un hızla büyümesinin ardında 35-49 yaş grubunun katılımı ve 18 yaş grubuna oranla 50-64 yaş grubundaki kullanıcıların oranlarının 2 kat daha hızlı artışıdır.
Facebook ‘un tüm üyeleri 1 günde toplam 5 milyar dakika harcamaktadır.
Wikipedia ‘da yer alan tanımlı konu başlığı sayısı 13 milyondur.
Youtube ‘da 1 günde izlenen video sayısı 100 milyon civarındadır.
Bu oranlara bakıldığında kurumlar hizmetlerini, ürünlerini ve çeşitli faaliyetlerini hedef kitlelere iletmekte bu araçlardan yararlanabilirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder