Korku hayatımıza yön veren, türümüzün devamlılığını sağlayan temel duygulardan biridir. Kimi zaman insana
Matematik, günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiş bir bilimdir. Farkında olsak da olmasak da hepimiz yaşamımızın her anında matematiğe başvururuz. Markete gidip
Herhangi bir insanı çevirip matematik hakkında ne düşündüğünü sorduğunuzda genellikle alacağınız cevap bellidir. Matematik korkutucu, anlaşılması güç, karmakarışık işlemlerin yapıldığı zor bir derstir. Bu fikirlerin oluşmasında çevrenin, ailenin, öğretmenin vb. etmenlerin söz
Öğretmenin sınıf ortamındaki tutumu da korkuyu tetikleyici bir etmen olarak göze çarpmaktadır. Öğrenciler sorulara cevap verdiğinde öğretmenin cevabın yanlış olması dolayısıyla öğrenciyi azarlaması, öğrenciye kızması, arkadaşlarının öğrenciye gülmesi veya onunla dalga geçmesi gibi nedenlerden dolayı da öğrenci matematiğe karşı korku ve olumsuz tutum kazanabilmektedir
Sınavlarda çıkan matematik sorularının müfredatın üzerinde olması da öğrencilerde büyük bir korkuya neden olmaktadır. Öğrenci bu sınavlarda başarılı olamadıkça matematiğe ilişkin yaygın kanı onun zihninde de pekişmekte matematik çocukların gözünde gittikçe daha da büyüyen aşılmaz bir sorun halini almaktadır.
Bu korkunun yenilmesi için matematiksel kavramların somutlaştırılması yoluna gidilmeli, eğitim oyunlarla iç içe bir
Kaynakça:
Matematik ve Korku – Aziz Nesin
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder