Sınıfta ders dinlerken muhtemelen not tutuyorsunuzdur. Peki en iyi
DAVRANIŞIN TANIMLANMASI
Araştırmacılar üniversite öğrencilerini üç ayrı gruba ayırdılar. Her bir gruba ders notu tutmak için farklı bir yöntem veya strateji verildi. Bu doğrultuda öğrenciler ders notu tutmak için üç farklı strateji
1.Notları Gözden Geçirmek
Öğrencilerin büyük bir kısmının kullandığı strateji, öğretmenin söylediği şeylerin mümkün olduğu kadar çoğunu yazmaktır. Sınavdan önce de sınıfta
2.Notları Özetlemek
Öğrenciler her zamanki gibi yine not tuttular, ancak dersten sonra tuttukları notları kullanarak derste anlatılanları kendi kelimeleri ile özetlediler.
Öğrencilere konu başlıklarını nasıl tespit edecekleri ve bunun hakkında kendi kelimeleri ile nasıl cümle yazacakları öğretildi. Sonra bir alt başlık belirlediler ve bunu ana başlığa bağlayan bir cümle yazdılar. Bu cümleler birleştirildiğinde dersin, öğrencinin kendi kelimeleriyle yazılmış bir özeti oluştu.
3.Notlarlar Hakkındaki Soruları Cevaplamak
Öğrenciler her zamanki gibi not tuttular, ancak dersten sonra, tuttukları notları kullanarak derste anlatılan konular hakkında sorular sorup cevaplandırdılar. Öğrencilere 13 genel soruluk bir test verildi, örneğin: …’nin ana fikri nedir? …yapmak için … ‘i nasıl kullanırsın? …’e örnek nedir? … ile … arasındaki fark nedir? Öğrenciler bu sorulara, kendi ders notlarını kullanarak cevap verdiler.
Öğrenciler bu üç not tutma stratejisinden belli bir tanesini bir süre kullandıktan sonra, banda kaydedilmiş bir dersi izlediler ve not tutmak için üzerinde çalıştıkları stratejiyi kullandılar.
DAVRANIŞI AÇIKLAMAK
Bütün gruplar, banda kaydedilmiş dersi izledikten bir hafta sonra sınava girdiler. Not tutma ve sorulara cevap verme stratejisini kullanan grubun belirgin bir
DAVRANIŞI ÖNCEDEN KESTİRMEK
Araştırmacılar bu sonuçlara dayanarak, not tutma ve soru cevaplamayı birleştiren stratejiyi kullanan öğrencilerin, alışıla gelmiş biçimde not tutan ve yazdıklarını gözden geçiren öğrencilere göre daha fazla bilgiyi hatırlayacağını ve sınavlarda daha başarılı olacağını kestiriyor.
DAVRANIŞIN KONTROL EDİLMESİ
Daha iyi not tutma stratejisi benimseyerek öğrencilerin daha iyi sınav sonuçları alması mümkün.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder